Blog - Prostym językiem o zdrowiu

Sposób na równowagę = Umysł + Ciało

Sposób na równowagę = Umysł + Ciało

Joga to filozofia życia. To potężne narzędzie do rozwoju świadomości, łączące ciało, umysł i ducha. Regularnie praktykowana prowadzi do odzyskania wewnętrznej równowagi i harmonii. Dlatego też joga może być elementem rehabilitacji ruchowej, jak również psychoterapii. Terapia jogą to przede wszystkim regeneracja, harmonia i relaks.

ELIMINACJA NAPIĘĆ I BÓLU -> KSZTAŁTUJE PRAWIDŁOWĄ POSTAWĘ
JOGA daje nam rozluźnienie, uwalnia od bólu i napięć, ustawia prawidłową pozycję ciała, symetrię oraz wzmacnia ciało. Dobrze dobrana praktyka na początku jest ukierunkowana na rozluźnienie ciała, uwolnienie od bólu i napięć, eliminację przykurczów. Następnie ćwiczenia jogi ukierunkowywane są na uzyskanie prawidłowej postawy ciała, aby w konsekwencji utrwalić efekt przez wzmocnienie mięśni. Wszystko w spokojnej i relaksującej atmosferze.

WZMOCNIENIE MIĘŚNI + WYCISZENIE UMYSŁU -> KOREKTA WAD POSTAWY
Podczas ćwiczeń jogi jednocześnie wzmacniamy ciało, pozbawiamy je napięć, ale także wyciszamy i uspokajamy umysł. WADY POSTAWY korygujemy poprzez równomierne rozkładanie siły pomiędzy prawą i lewą stroną ciała, pomiędzy górą i dołem oraz przodu i tyłu naszego ciała. Relaks i eliminacja stresu, powoduje, że struktury mięśniowo – powięziowe uwalniają napięcia, klatka piersiowa otwiera się, dzięki czemu plecy (szczególnie w odcinku piersiowym) prostują się z pogłębionych zaokrągleń.

MOBILNOŚĆ STAWÓW – MIĘŚNI
W pakiecie ćwiczeń jogą, uzyskujemy poprawę elastyczności oraz ruchomości stawów. Ruch stawów powoduje bowiem zwiększone wydzielanie mazi, co odżywia chrząstki stawowe i kości. Poprzez przywrócenie symetrii i znormalizowanie napięć mięśni uzyskujemy lepszą ruchomość kręgosłupa i stawów. Ale odciążamy również narządy wewnętrzne, poprawiamy oddech! I tu znów znaczące zadanie dla zdrowia umysłu, który oczyszcza się i uspokaja, kiedy głęboko i spokojnie oddychamy.

AKTYWNOŚĆ RUCHOWA DLA KAŻDEGO
W odróżnieniu od popularnych form aktywności ruchowej, ćwiczenia jogi kładą duży nacisk na wzmacnianie mięśni posturalnych, stabilizujących. Zakres pracy w pozycjach jest zawsze dostosowany do możliwości ćwiczącego. Absolutnie nie jest to praca „siłowa”. To nauka „czucia” własnego ciała.

TERAPIA ODDECHEM
Bardzo ważnym elementem pracy w jodze jest praca z oddechem, co pozwala na świadomą pracę z ciałem, na powolne i bezpieczne poszerzanie granic ciała. Zwykle niezauważalny oddech staje się głębszy, świadomy i uważny. Świadomy oddech pozwala wchodzić w pozycje jogi coraz głębiej, bez napięć.

RÓWNOWAGA I BALANS I ZDROWIE I SZCZĘŚCIE I…
Joga to także relaks, redukcja stresu , wewnętrzny spokój i większy kontakt ze sobą. W jodze dążymy do bycia w wewnętrznej równowadze, do integracji ciała i umysłu z oddechem, do harmonijnego, spokojnego funkcjonowania, wolnego od napięć ciała i umysłu. Do zdrowego funkcjonowania naszego ciała.

Podziel się postem na Facebooku
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie.