Blog - Prostym językiem o zdrowiu

O krzywiznach w ciele słów kilka – sprawdź sam!

O krzywiznach w ciele słów kilka – sprawdź sam!

Od maluszka do DOROSŁEGO, czyli PROSTYM JĘZYKIEM O TYM, JAK UKSZTAŁTOWAŁA NAS NATURA I DO CZEGO POWINNIŚMY DĄŻYĆ W RÓWNOWADZE STRUKTUR MIĘKKI NASZEGO CIAŁA (MIĘŚNIE, POWIĘZI, WIĘZADŁA itd.) – aby uniknąć wad postawyIllustration showing stages in human embryonic development

Nasze ciało już od poczęcia musi pokonać wiele zmian „wyprostów i zgięć” aby w konsekwencji ukształtowała się nasza sylwetka. Już w łonie matki, kiedy nasze ciało układa w kształcie fasolki, jego cała tylna taśma  jest wydłużona (plecy wypukłe, aż do pośladków – a nóżki podkurczone). Przednia taśma naszego ciała w tym położeniu jest znacząco skrócona.
PO URODZENIU: noworodek i niemowlak leży z podkurczonymi nóżkami, bierze je do buzi, itd.

po-urodzeniu

 

ALE KIEDYŚ MUSI Z TEGO „WYJŚĆ” -wstać i ukształtować prawidłowo krzywizny ciała – JEGO WKLĘSŁOŚCI I WYPUKŁOŚCI.


SPRAWDŹ SAMODZIELNIE SWOJĄ POSTAWĘ – KRZYWIZNY KTÓRE three_manDETERMINUJĄ ZDROWIE NASZEGO KRĘGOSŁUPA – KOŃCZYN DOLNYCH – MIEDNICY – STÓP

Stań bokiem do lustra – popatrzcie na tył własnego ciała – na co trzeba zwracać uwagę? Jak ukształtowała nas natura i do czego powinniśmy dążyć (patrz na zdjęcie obok)? Nasze ciało to „gra” wklęsłości i wypukłości. Na zdjęciu pokazaliśmy Wam opis tyłu naszego ciała – samodzielnie wykonajcie ocenę przodu ciała – zobaczcie na stopy (pięta wypukła – za nią łuk podłużny wklęsły, wypukłość w „poduszkach” łuku poprzecznego, wklęsłość przed opuszkami placów, które w konsekwencji są wypukłe)… tak samo oceńcie swoją twarz.


 

MUSISZ WIEDZIEĆ, ŻE … prostym językiem o zdrowiu ciała …
Równowagę między wklęsłościami i wypukłościami, tworzą powiązania struktur mięśniowo – więzadłowo- powięziowych. System powiązań taśmy przedniej, tylnej, taśmy spiralnej naszego ciała i wielu tysięcy innych powiązań. W samej stopie mamy 107 więzadeł. TO STRUKTURY MIĘKKIE – można z nimi pracować – możemy wpływać na ich długość poprzez ćwiczenia, terapię manualną, stretching. Ale w przyrodzie nic nie ginie – jeśli którąś z taśm wydłużymy – inne muszą się skrócić. To powoduje powstawanie nieprawidłowych wzorców w naszym ciele.
NP. kiedy obniży się łuk podłużny – pociągnie za kolana i miednicę, a to w konsekwencji spowoduje napięcie w kręgosłupie. SPRÓBUJCIE Z WŁASNYM CIAŁEM:

NADAL STOJĄC PRZED LUSTERM wypnij pośladki – zobacz co stało się z Twoimi kolanami? „Wygięły się do tyłu – poszły w tzw. „przeprost”. Kolana są przeciążone, łydki napięte, napięło się ścięgno Achillesa – ciało traci równowagę, więc staje na przodostopiu … przeciąża je. WIĘC WYPIĘTE POŚLADKI MOGĄ BYĆ PRZYCZYNĄ PŁASKOSTOPIA POPRZECZNEGO.

ZABAWA CIAŁEM …
Pobaw się własnym ciałem … Oceń własne krzywizny i zobacz nad czym musisz popracować, aby doprowadzić do równowagi swój aparat ruchu. SKRACAJĄC – WYDŁUŻAJĄC – NAPINAJĄC – ROZLUŹNIAJĄC. W tej pracy zapewne pomoże profesjonalnie fizjoterapeuta, którego głównym zadaniem zawodowym jest utrzymać w równowadze i sile aparat ruchu. Poćwicz umysł – poszukaj wiedzy nt. stabilizacji centralnej – to doskonałe narzędzia do pracy nad narządem ruchu. NAD TWOIM CIAŁEM.

Podziel się postem na Facebooku
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie.